Då är påsken slut

Vet inte riktigt var årets påsk tog vägen, dagarna bara försvann. Kanske för att mina energinivåer varit väldigt ojämna och för att det blivit ovanligt långa förmiddagar i slapparläge och en o annan sovtimme på eftermiddagarna. 
 
Därför inte blivit så mycket skapande under dessa dagar, mest beroende på totalstopp med idéer samt att pojkarna varit här så det blivit annat istället. Bla presentutdelning till födelsedagsbarnet som fyllde år under sin mammavecka. Vi har varit på bio och sett Fast and furious 7 - klart sevärd om man gillar de tidigare 6 filmerna. Våldgästat ett födelsedagsbarn ;), promenerat, storhandlat, letat gömda påskrör mm. 
 
Har iaf lite påskbilder att visa upp :)
 
En ljusbricka snidad av Biltemas trästickor. Vitmålad med decopade och ett metallhörn i "silver". SÅLD
 
 
Ett påskris som jag och äldsta grabben plockade i diket när vi var ute o promenerade (de har kapat och röjjt efter vägkanten så dessa grenar bara låg o väntade på oss) Piffat dem med lite fjädrar och små trä ägg.
 
En av dagarna gav jag mig på att gjuta en vas. Valde att testa formen på en ketchupflaska - blev bättre än jag trodde. Men det var svettigt att få bort plastflaskan :) Innuti har jag satt ett brusvitaminrör så man kan ha vatten i vasen.
 
Sedan åt vi kombinerad födelsedags och påsktårta som yngsta grabben fick välja. 
 
Nu återgår många till vardagen och själv ska jag ombestikta bilen imorgon. Bara att hålla tummarna att reflexerna duger. 
 
Chipp chipp!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0