Annat som producerats på sistone

Har inte haft energi att fota och visa upp de senaste pysslen jag gjort så här kommer en sammanställning av de senaste småpyzzlen jag gjort. 
 
Ugglor är väldigt populära i alla former så nu har jag hittat och gjort ytterligare en form av uggla (mitten vänster). Den överst till vänster är samma uggla som jag använt till mina lampetter men denna gång målad och i kombination med 3 små krokar. 
 
Längst ned på vänster hittar ni min test av duktyngder, i form av diamanter. De är snygga men kanske inte tillräckligt tunga, det får jag se under sommaren. 
 
Stora bilden i mitten är en gjutning i en barnstövel (urvuxen och väderbiten) med utrymme för en liten växt eller liknande i skaftet där jag gjutit in en liten plastburk. Detta test blev mycket bättre än jag först räknat med. Gillar detaljen på stövelskaftet som jag inte räknat med. 
 
Överst till höger är ett grytunderlägg (iaf så vi använder denna lilla platta). Använt mig av silikonplatta som Panduro säljer för tårtbak. 
 
Välkommenskylten har jag skapat egen form till, texten är skriven med limpistol och sedan har jag penslat fram egen form av en gammal träskylt. Den ser väldigt träig ut eftersom ådringen från träet skymtar fram på vissa ställen. 
 
I nedre hörnet är en liten hylla eller konsoll, beror på vad du gör med den. Även detta något jag penslat fram egen form till. Då orginalet är av frigolit så ser även den avgjutna betong konsollen ut som frigolit. Lite annorlunda känsla när man inser att den väger en del men ser ut som frigolit *ler*
 
 
 
 
 
 
 
camilla
2015-06-07 @ 17:21:49

hej,jätte fina saker du gör:)när du gör formar,använder du bara latex mjölk då?

Svar: inte bara, använder även förtjockningsmedel då jag inte orkar pensla så många varv.
Linda




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0