En dag i stan

Idag har jag inte hunnit pyssla något. Sov ovanligt länge (kan bero på en orolig natt med många sömnavbrott) och sedan "städade" jag ihop mina pysselprylar från köket eftersom pojkarna landade idag och A behövde kunna laga mat i köket :p
 
Hann förlösa följande gjutningar innan jag drog in till stan för att personligen leverera en av beställningarna jag fått. 
 
Äntligen lyckats ok med ett avlångt fat som jag letat modell till ett tag. Skulle gärna önska en form med lite mer krumelurer på men även detta enkla fat blev rätt så snyggt. Tack till A som tipsade om hur jag skulle få till kanterna med en foam strip. 
 
 
Förutom fatet så har jag nu testgjutit kvinnan oxå (köpte den formen på mässan i söndags) därför tvungen att blanda en liten "deg". Så nu har jag både Hon och Han.
 
Sambon har fortsatt testa metalliclackerna han köpte tidigare i vår. Här kommer ett test med den lila färgen. Dock är han missnöjd då det skett någon form av utfällning. (kanske för kallt eller så hade inte gjutningen härdat tillräckligt) men läcker som bara den är färgen iaf. 
 
 
 
Nu ska en helt slutpumpad jag hoppa i sängen. Banne mig att jag ska sova ok inatt - behöver det!
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0